Cea mai mare comunitate home & deco din Romania - case, constructii, design, amenajari exterioare, interioare.

Nafplio – orasul caselor imbracate in bougainvillea

15-o taverna greceasca la umbra unei bougainvillea mari

Ti-am promis acum cateva zile ca ii voi dedica un articol separat orasului Nafplio din Peloponez, asa ca iata-l. Iti spun de la bun inceput ca imaginile pe care le vei vedea mai jos nu arata nici pe sfert adevarata frumuseste a acestui oras, dar sper din toata inima sa te ajute sa-ti faci o idee si sa trezeasca si in tine dorinta de a-l vizita macar o data in viata.

Cateva cuvinte despre istoria Nafplio

Pentru noi, romanii, dar si pentru alti straini micul oras din Peloponez este cunoscut sub denumirea de Nafplio, desi i se mai spune si Nafplion sau chiar Nauplion. Plin de istorie si legende Nafplio a fost construit de catre venetieni in anii 1500, fiind cucerit apoi de catre otomani, iar acest lucru se vede cu ochiul liber in arhitectura spectaculoasa a cladirilor din centrul istoric al orasului in care stilul arhitecturii venetiene se impleteste armonios cu mici elemente de influenta otomana.

De-a lungul istoriei Nafplio a tot fost cucerit ba de venetieni, ba de otomani, pentru ca in 1821, in timpul Razboiului de Independenta al Greciei, grecii sa reuseasca sa reintre in stapanirea lui. Tot atunci frumosul oras venetian a devenit, pret de 5 ani, prima capitala a Greciei moderne. Orasenii se mandresc cu acest lucru si au montat la intrarea in oras un indicator cu textul „Welcome to Nafplio the old capital of Greece” (trad. Bine ati venit in Nafplio, vechea capitala a Greciei).

Cascade de bougainvillea pe stradutele din centrul istoric

Pentru prima data in viata am intalnit Bougainvillea in Sicilia si imi amintesc cat de uimita am fost de acest arbust cu flori ireal de frumoase. L-am mai intalnit de atunci in Grecia, insa niciodata in cantitati atat de mari ca in centrul vechi al lui Nafplio, unde apare la tot pasul, imbracand superbele cladiri vechi cu obloane din lemn si balconase incantatoare din fier forjat.

Multi dintre greci considera ca Nafplio este cel mai frumos oras elen, iar atenienii il viziteaza cat de des au ocazia, distanta dintre vechea si actuala capitala fiind de doar o ora si jumatate de condus. Si au de ce sa bata acest drum pentru un singur sfarsit de saptamana: centrul vechi al orasului cu stradute inguste din piatra, cu sute de trepte care urca si coboara printre cladiri vechi cu unul sau cel mult doua etaje, cu magazine de suveniruri, cu ateliere ale mestesugarilor locali, cu hoteluri si pensiuni cochete, cu taverne traditionale in care poti gusta mancaruri delicioase si nu in ultimul rand cu cascade de bougainvillea in diferite culori.

Cum am ajuns noi in Nafplio?

Asa cum iti spuneam zilele trecute, am decis sa dam o raita prin Peloponez, o zona mai putin cunoscuta a Greciei pentru multi dintre romani. Afland despre Nafplio, despre frumusetea acestui oras, am decis ca este musai sa-l includem in micul nostru circuit. Ceea ce am si facut. Trebuie sa-ti spun ca spre deosebire de alte orase si chiar statiuni grecesti, Nafplio are preturi destul de mari la cazarile din centrul istoric, dar exista hoteluri in apropierea centrului vechi, unde sunt convinsa ca preturile sunt mai mici.

Pentru ca ne-am propus sa petrecem doar 3 nopti aici si pentru ca ne doream neaparat sa fim cazati intr-una dintre cladirile inghesuite ale orasului vechi, aproape de murmurul turistilor si de stradutele pline de istorie, am cautat pana am gasit Eleni Pension – o pensiune mica si cocheta, cu camere curate si cu o gazda minunata in persoana doamnei Eleni. Pensiunea pe care o poti vedea in cea de-a doua imagine a galeriei foto de mai jos este situata chiar pe una dintre cele mai inalte stradute ale centrului istoric din Nafplio, la cateva minute de forfota orasului si totusi intr-o arie linistita, ideala pentru odihna si relaxare. Sederea a fost minunata, se facea curatenie in fiecare zi si aveam vedere la mare, pentru 45 euro/noapte.

Sunt multe de povestit, dar oricat de multe ti-as spune, ma indoiesc ca as reusi sa-ti transmit emotiile care m-au coplesit in clipa in care am vazut ca orasul este chiar mai frumos decat ma asteptam sa fie. Cand am ajuns acolo… am plans de fericire :).

Share on Google+2Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Email this to someone

Forum CasaDex - Discutam despre constructii, case, amenajari, design interior, exterior

Etichete:

Autor |

Comentarii

`stela in mai 26th, 2016

Superb !
Acum as pleca daca as putea

Mamaie in mai 26th, 2016

Superb loc, minunate fotografii, multumesc pentru articol :)

Victoria in mai 26th, 2016

Ma bucur ca v-au placut articolul si imaginile, fetelor! Si va doresc din toata inima sa ajungeti acolo cat mai curand cu putinta! Va asigur ca nu veti regreta nici macar o clipa :) Cu putin noroc, noi vom reveni in Nafplio chiar in aceasta vara :)

Mihail in mai 27th, 2016

Am fost de cateva ori acolo. Ceea ce nu a spus autorea articolului, este ca pavajul din centrul orasului este din marmura. La intrarea in oras, pe mare, este un mic fort, care bloca, cu un lant, intrarea corabiilor in port. Acest fort a fost folosit la unul dintre filmele „Contele de Monte-Cristo”.
In „varful” orasului este cetatea care apara peninsula, cetate care arata fabulos, dar iti iese limba de un cot, urcand scarile, pe caldura. Insa, de sus peisajul este fabulos. Poti remarca culoare turcoaz al Marii Ionice.
In Peloponez, direct in oras, poti ajunge, venind dinspre Atena prin Corint. Aici, daca te opresti, poti vedea Canalul Corint, care este spectaculos.Venind dinspre Atena, prin Corint, se trece pe langa Micene.
La plecare, poti „iesi” pe la Patras, pe pod, acesta fiind cel mai lung pod cu hobane din Europa.
Tot, jos in oras, exista un parc foarte frumos cu vegetatie luxurianta.
Defapt orasul este compus din doua „sectiuni”, orasul vechi si orasul nou. Orasul nou, contine blocuri, ceva fabrtici, case de locuit noi.
Nu va pot spune chiar totul despre Peloponez si Nafplio, acestea trebuie neaparat vazute.
Enjoy.

Victoria in mai 29th, 2016

Multumesc pentru completarile aduse, Mihail!

Chiar nu stiam ca pietrele din care este realizat pavajul stradutelor din Nafplio sunt de fapt marmura veritabila. Pot confirma insa ca, pe alocuri, pavajul pare a fi proaspat spalat si mi s-a parut ca are un luciu deosebit. Si da, am vizitat si cele doua cetati de deasupra orasului: Acronafplia si Palamidi. Din fericire, pentru ca eram cu bebe dupa noi, nu ne-am incumetat sa urcam spre Palamidi pe traseul cu cele 857 trepte (unii spun ca ar 999) si am ales soseaua care ne-a adus direct in buza cetatii. Privelistea este intr-adevar superba si sunt convinsa ca merita si efortul depus la urcarea celor aproape o mie de trepte.

Cat despre fortul din apa, Bourtzi, asa cum i se spune, l-am vazut de la distanta, de pe faleza orasului. Am vazut ca mica fortareata era imbracata in schele, semn ca trece printr-un proces de restaurare.

In drum spre casa, am facut si noi o oprire la canalul Corint, chiar nu ne dam seama cum l-am ratat la intrarea in Peloponez :)

Una peste alta, sunt multe pe care nu le-am vazut inca acolo. De aceea am si decis ca trebuie sa revenim musai :)

Mihail in mai 29th, 2016

Hmmmm, am omis intentionat ca sa vorbesc despre culoarea fabuloasa a Marii Ionice, despre mersul cu masina pe sub portocali, lamai si rodii. Despre acea liniste a orasului. Atentie, la sfarsit de saptamana, „toata” Atena sebmuta acolo. Terasele sunt pline, ca si toate spatiile de cazare. Insa, daca stii unde sa cauti in orasul nou, gasesti cazare ieftina si buna. Chiar cu ferestrele, terasa, orientate către cetate. Noaptea, ehei, este luminata cu mare maiestrie

Victoria in mai 29th, 2016

Sunt absolut convinsa ca vara, cand sezonul turistic e in toi, orasul este mult mai viu si mai agitat decat in mai. Noi am decis sa ne cazam la vara in Tolo, satucul pescaresc situat la 10 km de Nafplio, pentru a ne bucura din plin de apa si soarele Peloponezului. Stiam ca Nafplio este destinatia preferata a atenienilor, dar banuiesc ca se pierd printre miile de turisti straini veniti in vizita.

Nu stiam insa ca si acolo tot Marea Ionica e stapana. De fapt, nici nu ne-am pus problema ce mare scalda tarmurile acelei regiuni, dar daca m-ar fi intrebat cineva, cu siguranta nu mi-ar fi trecut prin minte sa spun ca e Marea Ionica, pe care o stiam inconjurand splendidele insule Ionice.

Mihail in mai 30th, 2016

Majoritatea turistilor din oras sunt atenienii. Apoi, italienii, care traversează rapid Marea Ionica. Au multe curse de vapor care-i aduc.
Totusi orasul are viata lui, nefiind preponderent un oras turistic. Are chiar si industrie. Este suficient ca sa mergi in „orasul nou” ca sa intelegi. Eu am fost.
Marea Ionica este turcoaz, pe cand Marea Egee este albastra ca cerneala. Daca in Marea Egee poti intra in apa, mergând si cate 50-100 metri, in Marea Ionica, dupa 0,5-1 metru, apa are adâncimea de peste 2 metri.
Insa călătoria pana la Nafplio este fabuloasa.

Victoria in mai 30th, 2016

Mi-e greu sa cred ca e o regula ca Marea Ionica sa se adanceasca atat de brusc peste tot :) Imi amintesc ca atunci cand am fost in Lefkada, plajele spectaculoase ale insulei: Milos, Egremni (care a si disparut in aceasta iarna, din pacate), Porto Katsiki sau Kathisma aveau intr-adevar apa destul de adanca foarte aproape de mal. Insa in Agios Nikitas sau in Nydri, situata in partea opusa a insulei, intrarea in apa era cat se poate de lina si de prietenoasa chiar si cu cei mici.

Si in Tolo, satucul-statiune despre care spuneam mai sus, apa este mica pe o portiune destul de mare si este la fel pe toata lungimea plajei care se intinde, din cate am vazut, pe un kilometru.

Daca tot vorbim despre mari, am descoperit, pur intamplator, ca marea din zona orasului Kalamata se numeste Myrtoan si este si ea o sudivizie (nu stiu cum altfel sa o numesc) a Marii Mediterane. Si chiar acum am dat o cautare pe Google Maps, unde se arata ca si marea din zona Nafplio tot Myrtoan este. Iata ca am mai aflat ceva in urma discutiilor noastre :) Si iata cum se confirma teoria ta, conform careia Marea Ionica are obiceiul de a se adanci foarte aproape de tarm :)

Oricum ar fi, marea este splendida in toate Grecia si sunt convinsa de acest lucru. Dar culoarea turcoaz din jurul insulelor Ionice este cu adevarat spectaculoasa!

Mihail in mai 30th, 2016

Uf, de fiecare data atunci când ajung in Grecia, mă opeesc neapărat in Thessaloniki, dupa care ajung musai in Lefkada si Peloponez.
Despre Porto Katsiki nici nu veeau sa vorbesc, este una dintre cele mai frumoase plaje din lume. Adevărat, acolo, cumva, plaja este ceva mai dulce, insa tapetata cu pietricele alea mici si albe. Totusi vaporasele vin acolo, intra cu „botul” in nisip, dupa care calatorul coboară pe o scara, direct in apa, ce ajunge pana la genunchi. Am ajuns acolo, de câteva ori si cu masina. Soseaua este la de de spectaculoasa. Atunci când ajungi sus pe munte, înainte de a ajunge in parcare, dimineata pe la ora 8-9-10, ai sansa de a trece prin…ceata. Ca apoi, sa cobori treptele si sa faci plaja.
Toata Lefgada este superba, doar ca trebuie sa cobori la fiecare plaja, cu masina. Sa cercetezi insula, sa cauti bine, sa descoperi.
Dintre cele doua, o prefer pe Ionica, deoarece este turcoaz, este adanca si are valuri. Minus turistii italieni(multi) care sunt zgomotosi….poate usor prost educati.

Andrei in iunie 11th, 2016

Am mai facut un filmulet cu imagini din Nafplio, Grecia. Il adaug aici:

Si inca unul cu Kardamyli, Peloponnese, Grecia:

`stela in iunie 11th, 2016

Foarte frumoase filmuletele,ti se face dor de duca

Mihail in iunie 12th, 2016

Aiurea, daca ai fost o data in Peloponez, tot iti vine ca sa revii. Orasul, este oarecum doar o usa deschisa, insa perla este Pelopinezul in sine.
Fotografiile, releva doar intr-o mica masura ceea ce descoperă ochiul in oras. Fotograful a fost furat de peisaj, a fotografiat doar ceea ce lui i-a plăcut, ce a vazut.
Întregul este cu mult mai vast, interesant.

Geo in iulie 18th, 2016

Este adevarat ? E super…..

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu

(regulament comentarii)

Linkurile externe sunt acceptate doar in comentariile utile comunitatii casadex.ro

Regulament privind comentariile.

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii